Jeżeli ktoś już ma swoją może zwyczajnie sobie ten temat odpuścić bo i tak już tu nic nie zmieni...

 

Wielkość

A więc.. my sami mamy działkę 9,5 ar. Generalnie działka 10ar to najpopularniejsza wielkość jaka jest sprzedawana na rynku - to i taką my wzięliśmy. No i co z tego wyszło ? Ano żona jest zadowolna a ja średnio! Czemu? Przed domem mieści się tylko samochód (i to jest słabe), za domem niby zostało 4 ar więc z jednej strony ktos powie że sporo i mu do grilla wystarczy i w ogóle. No tak, tylko że ja nie pomyślałem że przeciez gdy postawiliśy garaż blaszak ( już na stałe), sporo sprzętów w ramach placu zabaw dla córek no i plus ten stół do grilla - to i miejsce się skończyło! No a mi nagle zamarzyło się mieć kawałek miejsca do gry w siatkę czy badmingtona! No i już nie bardzo jest gdzie! Wnioski: zwróc uwagę co napisałem i sam to dobrze przemyśl - czyli co mi będzie potem potrzebne ?... Bo apetyt rośnie w miarę jedzenia i początkowe podejście ze wystarczy mi stół na grilla - potem okazuje się mało! Zresztą pamiętajcie że fajniej sie odpoczywa w przestrzeni gdy jest ona większa... a nie kilka m2 i to wszystko.

 

A generalnie na wiosce widzę że trafiają się nawet działki poniżej 10 ar, nie wiem... 8...7 (ustawowo najmniejszą może być chyba 6). Kurde... moim zdaniem to już naprawdę są porażki i potem siedząc ze ściśniętymi nogami przy tym stole pewnie ludzie żałują że nie mają większej... Ktoś mi teraz powie "no ale przeciez nie każdego stać na większą!" - to ja odpowiadam - to może daruj sobie stawianie tego domu zamiast potem wkurzać się że wywaliłem 0,5 mln zł. a teraz mam za domem tylko miejsce na stół i blaszaka i to wszystko.

 

Kolejny zresztą aspekt posiadania małej działki o czym ludzie kompletnie zapominają, u mnie akurat z tym wyszło ok ale też o tym nie wiedziałem. Chdozi o to że jeżeli działeczka jest malutka to siłą rzeczy dom sąsiada będziesz miał tuż obok! Ustawowo min odległość domu od płotu to 4m. Więc zauważ że domy mogą stać od siebie nawet w odległości tylko 8m!! Wiesz co to oznacza ? że potem wyjdziesz na podwórko żeby posiedzieć na powietrzu , ale Twój sąsiad zrobi to samo! i niestety będziecie się mimowolnie słyszeć! Bo jest tak blisko! Zero intymności i prywatności...

 

Miejsce

No właśnie, my w tym temacie uważam popełniliśmy mały błąd. Otóż działkę kupiliśmy sobie na skrzyżowaniu. Jest to błąd mały gdyż na szczęście są to drogi na uboczu gdzie ruch jest mały, dojazdowy tylko do posesji więc nie ma dramatu. Jednakże z przodu domu samochody mi stoją na samym rogu skrzyżowania więc naprawdę jest ciasnawo i zwyczajnie nieprzyjemnie. Latarnie w nocy też jak świecą to tak naparzają że na połowie tej działki mam jasno - po co mi to było ? Ano niestety... laik jestem to i myślałem ze a co mi tam to skrzyżowanie, działka kwadratowa równa to jest git! A to jest nieprawda! To że kwadratowa i równa to nie wszystko!

 

A zatem, działka żeby dobrze kupić działkę powinno się wziąć następujące rzeczy pod uwagę:

- być w fajnej okolicy (no czyli żeby się podobała, droga żeby była sensowna, oklica spokojna itp.)

- żeby ta okolica miała klimat (ten punkt może i mniej ważny ale jednak fajnie jest wracać do domu w okolicy która ma to coś..)

- dojazd samochodem żeby był normalny (a nie jakieś wąskie dróżki albo po jakiś szutrach)

- przystanek autobusowy dla dzieci żeby był w miarę blisko

- sklep w miarę blisko choć to powiedzmy opcjonalnie bo teraz to i tak się samochodami dowozi zakupy

- fajnie gdby była kanalizacja ale wiem że z tym ciężko

- zwóćcie uwagę czy obok za blisko nie ma innego sąsiada albo czy się w przyszłości nie wybuduje za blisko

- sprawdżcie w papierach czy ma rzeczywiśce tą wielkośc jaką właściciel sprzedaje , bo nam mówili że jest 10 ar a potem się okazało że jest 9,5

- czy nie ma jakiegoś hałasu obok typu fabryka, kolej, ruchliwa ulica 

- czyw dni robocze nic tam nie śmierdzi z działek obok

- zwrócićie uwagę czy sąsiedzi wyglądaja normalnie czy nie ma jakiejś patologii bo potem nic dobrego z tego nie wyniknie

- i in. o któych zapomniałem

 

Ktos powie "kurde przy tylu wymaganiach to nigdy działki nie kupię albo musiałbym wydać z 300tys." - zgadza się, ale niestety prawda jest taka (i to nie tylko jest moje zdanie), że przy budowie domu to trzeba myślec o wszystkim, bo potem jak się okaże że kupisz tą działkę pochopnie i np. jest hałas, albo do przystanku 2km a dzieci potem muszą przecież do szkoły dojeżdżać - to będzie ból i nic już z tym nie zrobisz....

 

Przypominam - ja nie zalecam Wam kupować działek idealnych i za 1mln zł, ale po prostu uczulam na realne problemy które potem mogą boleć - po to jest ta strona.

Comments  

#1 wlasciciel 2018-07-13 21:15
testowy
#2 Szczypiora 2018-07-24 16:51
Już mi się podoba ten blog :)
#3 Michał 2018-07-25 08:14
Fakt, rozmiar ma znaczenie jak widać :)
#4 mimi 2018-08-03 08:37
Szukam działki już prawie 2 lata i zgadzam się w 100% z tym co opisujesz.
Niestety nie ma działki idealnej. Albo wszystko jest ok i cena idzie mocno w górę, albo musisz się godzić na ustępstwa. Trzeba myśleć o wszystkim już na etapie zakupu.
#5 ZZ 2018-08-09 13:29
:-)
#6 Ola 2018-08-22 16:44
zgadzam się w 100%, moja idealna działka spełnia wszystkie te punkty,ja bym tu jeszcze dopisała:
-usytuowanie względem stron świata,
-sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego/warunki zabudowy.
#7 Miro 2018-09-06 11:40
Też szukałem działki ok 2 lat.
Trafiłem na 25 arów ze starym murowanym domem i garażem na 3 kombajny za kwotę sporo poniżej stówki :)
Dom w trakcie przebudowy, a garaż też się przydaje na samochody i maszyny oraz drewno kominkowe które produkuję.
Za garażem od strony pól mam jeszcze 4 ary ziemi na ogródek.
Gdym nie miał tej produkcji to celowałbym w działkę o pow ok 15 arów.
A szwagier kupił działkę 7 arów za ponad 100 tysi i w sumie ma z 2 stron po 4 metry do granicy z jednej 3 metry i za domem chyba z 5. Generalnie za bardzo nie miał gdzie blaszaka postawić. W końcu go skrócił i zmieścił w rogu działki i ma nawet z metr przejścia między nim a domem.
#8 ja 2018-09-06 12:42
i jeszcze jedno bardzo bardzo ważne !!!!! sprawdzić czym palą sąsiedzi w sezonie grzewczym !!! Kupiłam mieszkanie w górach- boskie piękne widoki cudo do momentu kiedy przyszła jesień i sezon grzewczy..........
#9 Miro 2018-09-06 12:48
A to jest fakt, ale niestety nie zawsze jest możliwość sprawdzenia. U mnie na razie jest ok lecz zawsze się znajdzie taki co butelkami pali...
#10 Justyna 2018-09-26 09:07
My kupilismy dzialke budowlana w celach rekreacyjnych. Po kilku latach uzytkowania przyszla ochota na budowe domu. W tym czasie pojawili sie sasiedzi, wiec wiemy z kim mamy do czynienia. Sasiednie dzialki sa juz tez zabudowane, wiec latwiej nam umiejscowic nasz dom. Okolica z grubsza sprawdzona. To tyle. Oby nie bylo wiekszych niespodzianek w tym temacie...
#11 miki 2018-10-16 20:00
Dodam od nas. Działki szukaliśmy długo. Kierowaliśmy się: po latach dom będzie warty tyle ile ziemia, na której stoi. Może to komuś pomoże.
#12 arek 2018-11-13 18:00
A jakie masz wymiary działki?
#13 wlasciciel 2018-11-13 20:06
28m x 34m = 9,5 ar
#14 Mike 2018-11-20 07:20
Quoting wlasciciel:
28m x 34m = 9,5 ar

Myślisz, że 1100m2 zrobiłoby różnicę? Bo akurat taką działkę kupuję. Można jeszcze dokupić obok 800m2, ale to już nie za bardzo mnie stać...
#15 wlasciciel 2018-11-20 08:58
1,1 ar to już spoko działka. Generalnie trzeba się zastanowić co tam postawisz i gdzie ulokujesz dom tzn. bliżej drogi czy na środku. Najlepiej prawie na środku żeby w miarę wygodnie zajechać samochodami pod dom. Reszta miejsca z tyłu bo tam będziesz spędzał czas.

Ja to miałem takie wymagania: blaszak na stałe (mega się przydaje), plac zabaw dla dzieci, zestaw ogrodowy do siedzenia i mini boisko do siatkówki/badmintona. W tej sytuacji to 15 ar byłoby najlepsze lub chociaż 12.

Ale jeżeli masz mniejsze wymagania to i 10..9 wystarczy. Mniej uważam nie ma sensu.
#16 Mike 2018-11-20 11:14
Ja to bym chciał i 3000m2, ale tu się odzywa druga strona (czyt. żona) "PO CO?" "Kto to będzie robił?" ;)
A blaszak po co, skoro masz garaż w bryle domu? Jako tzw "szopa"?
#17 wlasciciel 2018-11-20 11:19
Gdzieś już tu pisałem, w domowym garażu trzymam samochód (dobrze że go poszerzyłem). A w blaszaku są: rowery, zestaw ogrodowy na zimę, grill, kosiarka do trawy, opony, narzędzia ,sanki i wiele innych
#18 al2 2018-12-07 20:26
Na wsiach jest tak,że w terenie gdzie gleba jest klasy VIB,czyli piasek na którym pokrzywy nie chcą rosnąć,działka budowlana przy drodze jest właściwie całą wartością dużego pola,położonego prostopadle od drogi.Kupując siedlisko o szerokości 35 m,mam pas ziemi o długości 1500 m.a chciałem tylko 60.I właściwie zapłaciłem za 60,reszta była prawie gratis. Ale dzięki temu przypadkowo zostałem rolnikiem.Same korzyści.Uprawiam głównie olchę,brzozę i sosnę i co tam jeszcze chce samo rosnąć. Kupowałem kilka lat temu,z dojazdem było kiepsko (słynne rondo w Kołbieli) ale ziemia była przez to tańsza.Dziś budują S17 ,za rok skończą i już zdrożało.
#19 Nyxa 2018-12-10 12:43
Witam, a jak wygląda u pana sytuacja z mediami? Chodzi mi głownie o kanalize i wodę.
#20 wlasciciel 2018-12-10 13:07
Mam obie w działce no to i w domu
#21 Nyxa 2018-12-10 13:10
Rozumiem, że miał pan juz wszystkie media w działce. Ja niestety mam problem, ponieważ kanaliza ma być za parę lat, a woda jest daleko w drodze(koszt może być duży w porównaniu np. do studni) Nie wiem jak te dwa problemy rozwiązać, czy oczyszczalnia ekologiczna, czy studnia, czy szambo... Może jakieś podpowiedzi?
#22 wlasciciel 2018-12-10 13:14
Wiadomo oczyszczalnia najfajniejsza (10k), studnia 5k.Ale czy oczyszczalnia i studnia nie pokłocą się na jednej działce ? Zwyczajnie nie wiem bo się na tym nie znam. Proponowałbym porozmawiać z firmą od oczyszczalni żeby doradzili.
#23 Nyxa 2018-12-10 13:21
Dzięki za rady, będę kombinować. Super blog, na pewno będę zaglądać i pytać :)
#24 Brunetka 2018-12-23 16:53
Ja jeszcze dodam z doświadczenia: zaprosić wcześniej kogoś, kto się zna na źródłach, studniach. Jeśli ma się dostęp do wodociągu to ok, ale do podlewania trawnika, mycia kostki czy elewacji warto mieć "swoją" wodę. W związku ze zmianami klimatycznymi polecam studnię głębinową, w zwykłej wody może zabraknąć w czasie suchego lata. Pozdrawiam założyciela strony, dobrze, że jest takie miejsce w sieci.
#25 Aleksander 2019-01-03 15:10
Mam pytanie, posiadam dwie działki : 1 z nich to wymiar 15x50m - obawiam się że jest za wąska do budowy domu ale jest w super lokalizacji ( minusem jest brak kanalizacji +koszty podłączeń prąd gaz ok 20metrów).
2 to taka spokojna okolica hmm 24mx 60m. Tylko dużym minusem jest to że działka jest w dołku ( podmokły teren ), plusem jest to że jest kanalizacja gaz + prąd =/- 10metrów dalej.
Proszę o poradę którą wybrać i czy po nawiezieniu kilku ton ziemi można szybko rozpocząć budowę.
Pozdrawiam
#26 wlasciciel 2019-01-04 13:38
Nie znam sie na nawożeniu ziemi i ile wtedy trzeba czekać.

Co do wyboru działki hmmm, sprawdź czy w ogóle są jakies projekty na szerokość 15m bo to naprawdę jest mało i wtedy problem sam Ci się rozwiąże. A generalnie popytaj się o opinię kogo tylko możesz: fachowców, rodziny , znajomych - i wetdy podejmij decyzję. Poczytaj równiez moje zalecenia powyżej. Pozdro.
#27 sylwia 2019-05-02 21:01
Sprawdzić czy to co mówi pokrywa się z planami zagospodarowania przestrzennego aby uniknąć problemów podłączenia mediów :) :lol: :-)
#28 wiki 2019-08-20 18:35
I lokalizacja działki jak najdalej od kościoła !!!!!!, gdzie dzwony ,albo megafony zakłóca sielankę. Oczywiście też.nie w pobliżu domu pogrzebowego, cmentarza itp.....
#29 Wykonawca 2019-12-24 23:32
odnoscie dzialki nie do konca sie zgodze, 10a jest najbardziej optymalne ale przy odpowiednich wymiarach, bo jezeli dzialka jest kwadratem wiec ma okolo 32x32 m to dobre usytuowanie domu nie jest mozliwe, lecz juz dzialka 25x40 przy ustawieniu budynku bardziej z jednej strony dzialki daje nam swietne miejsce do rekreacji ^^ przy idealnych wymiarach i ustawieniu dokladnie prostokat o wymiarach 20x25 wiec mysle ze miejsce na wszystko by sie znalazlo
#30 Mark 2020-07-02 15:30
Super strona. Więcej takich.Normalne komentarze bez naciągania. Dzięki za stronę.

You have no rights to post comments